Jak przygotować projekt do wykonania materiałów POS?

Wszechobecny szum informacyjny sprawia, że aby dotrzeć z marką lub konkretnym produktem do świadomości, a ostatecznie do koszyka potencjalnego Klienta konieczne jest wyróżnienie się na tle konkurencji. Umiejętne wykorzystanie dostępnych strategii marketingowych, w szczególności zastosowanie materiałów POS, to jedno z powszechniejszych rozwiązań pomagających w zaznaczeniu obecności firmy na rynku. Jednak, aby spełniły one swoją rolę, ich projekt powinien być przemyślany i dobrze opracowany. Na co więc zwrócić uwagę decydując się na wykorzystanie w kampanii reklamowej lub sprzedażowej materiałów POS?

 

Po pierwsze – target

 

Tak naprawdę żadna forma reklamy nie sprawdzi się, jeżeli źle ją zaadresujemy. Z tego powodu pierwszym krokiem powinno być określenie założeń projektu i grupy odbiorców, do których nasze działania marketingowe kierujemy. Na etapie wstępnym określamy też budżet, priorytety oraz czas trwania kampanii, od którego zależeć będzie na przykład to, z jakich materiałów do stworzenia POS skorzystamy – miękkich lub twardych.


Po drugie – forma

 

Materiały POS wspierające kampanię mogą przyjąć bardzo różnorodne formy – od barkietek kosmetycznych i stojaków z plexi, przez standy i wobblery, aż po ekspozytory i regały sprzedażowe. Ich bryła, krzywizny, kolorystyka oraz efekty specjalne (np. podświetlenie LED, elementy ruchome) powinny przyciągać uwagę i charakteryzować się relatywnie prostym przekazem. Kluczowe jest również to, aby zastosowane wzornictwo było spójne z cechami dystynktywnymi marki. Nie bez znaczenia na tym etapie jest też kreatywność w tworzeniu projektu i zastosowanie nieszablonowych rozwiązań.


Po trzecie – wykonanie

 

Nawet najlepszy projekt POS może okazać się niewypałem, jeżeli do jego realizacji wykorzystane zostaną nieodpowiednie materiały kiepskiej jakości, a całość zostanie nieestetycznie wykonana i zmontowana. Jakość surowców i zastosowana technologia przekładają się po prostu na trwałość i walory estetyczne standów, regałów, wobblerów czy barkietek kosmetycznych, dlatego warto zadbać również o ten aspekt i przed zleceniem produkcji zlecić wykonanie prototypu testowego.

0
Feed

Zostaw komentarz