Druk bezpośredni na dowolnym materiale – wady i zalety?

Poligrafia jest branżą dynamicznie rozwijającą się i wszechstronnie wykorzystywaną przez specjalistów od marketingu jako skuteczne narzędzie w tworzeniu rozwiązań związanych przede wszystkim z kreowaniem wizerunku firm w świadomości potencjalnych odbiorców.

 

Cyfrowy druk bezpośredni UV

Nie dziwi więc fakt, że regularnie na rynku pojawiają się technologie oraz maszyny pozwalające na produkcję materiałów reklamowych w coraz lepszej jakości, przy jednocześnie zwiększanej szybkości realizowanych zamówień, również tych wielkoformatowych. Cyfrowy druk bezpośredni UV jest obecnie jedną z wielu dostępnych na rynku opcji i obecnie cieszy się niesłabnącą popularnością. Jest to przede wszystkim spowodowane tym, że może zostać zastosowany na powierzchniach z różnego rodzaju materiałów, a uzyskane rezultaty są wizualnie zbliżone do tych, jakie otrzymujemy przy offsecie.


Zalety cyfrowego druku bezpośredniego UV

Jest to przede wszystkim metoda, która umożliwia realizację zamówień niskonakładowych przy jednoczesnym zachowaniu optymalnego poziomu opłacalności. Ogromnym atutem jest również możliwość pracy z różnorodnymi materiałami - od drewna, szkła i papieru, przez tkaniny, aż po dibond, plexi czy PVC. Naniesione grafiki charakteryzują się świetnie oddaną kolorystyką, a dzięki utrwaleniu farb poprzez ekspozycję na promieniowanie ultrafioletowe stają się odporniejsze na działanie wielu niekorzystnych czynników. Technika ta może być z powodzeniem wykorzystana w produkcji materiałów reklamowych wielkoformatowych, m.in. banerów.


Czy cyfrowy druk bezpośredni UV ma wady?

Generalnie rzecz ujmując, jest to technika pozwalająca na uzyskanie bardzo dobrej jakości, trwałych grafik (przy czym poziom trwałości zależy od rodzaju i właściwości materiału, z którego wykonano podłoże), jednak może być stosowana jedynie na płaskich powierzchniach. To oznacza, że do naniesienia wzoru na kubki lub inne trójwymiarowe przedmioty będziemy musieli użyć innej metody. Również koszt maszyn wykorzystywanych w technologii cyfrowego druku bezpośredniego stanowi pewną niedogodność - ich zakup to obecnie spory wydatek.

0
Feed

Zostaw komentarz